איך מתגברים על חזק ממני???

%d7%97%d7%96%d7%a7-%d7%9e%d7%9e%d7%a0%d7%99

איך מתגברים על חזק ממני???!

(אם יש דבר כזה בכלל)

כדי לדעת את נקודת האור שלי
אני צריך לדעת את נקודת החושך.

אם הצרות מתגברות עליך כגשם - לך בין הטיפות

זאת אומרת 'איזה דבר שהוא הכי הכי רע אצלי זה הדבר שהוא הכי הכי טוב אצלי '.

ואסביר: לכל אחד מאיתנו נקודה שנקראת "חזק ממני". אל תבקש ממני את זה, זה גדול עליי. בדיוק פה טמון הדבר שיכול לעשות אותי הכי גדול! אם אני אצא מהנקודה הזאת של "הגדול עליי", אם אקח שתי דקות ואתעלה מעל החלק הזה שאני קורא לו "גדול עליי" אני אתחיל להרוויח את החיים שלי. להרים את הנפש. ומי שרוצה להרגיש שמחה בחיים, שיעשה מה שקשה ולא מה שקל.

היום המדיניות בעולם שלנו רוצים לעשות את החיים קלים. פעם היה קשה, אישה הייתה רוצה לכבס חולצה הייתה צריכה לגשת למעיין להתאמץ לשפשף לסחוט ולתלות.לאחר שלוש שעות יש חולצה. היום יש מכונת כביסה,היום חסר לנו רק מכונה שתוציא את הכביסה מהמייבש ותשים בארון מקופל.

ישנו יסוד חשוב בעולם שבן אדם לא מוכן לקבל אותו והוא הבושה! בן אדם מוכן למות ולא להתבייש מוכן להפסיד את כל כספו העיקר לא להתבייש. כמה אנשים התאבדו מזה שנודע לאנשים שעשו מה שעשו. מיד עלו למגדליי עזריאלי והופ קפצו מהבושה.

הפוך מהבושה גאווה התעלות הנפש מגיע אדם מיליונר גדול אומר אני מגיע למפעל וכולם מתכנסים ואני רוצה לעבור לידם ולשאול כל אחד מה תרומתו למפעל. זה פינחס הוציא הצעת ייעול שתרמה למפעל לרווח של חצי מיליון בזכות הצעת הייעול שלו. וזה יואב עשה ותרם כך. אחד מהם אמר אני נח ואני הנתמך של המפעל כל שבוע המפעל שולח לי חבילות כי אין לי מה לאכול זה החלק שלי במפעל. יש מישהו שיעיז לבוא ולומר כזה דבר? לא! כולם רוצים לבוא ולומר ולספר כמה הם עשו ותרמו כדיי לעשות משהו וליצור זוהי השמחה הכי גדולה שיש בעולם, היצירה.

זאת אומרת שהעולם הזה נברא בשביל יצירה, מה זה ליצור? לעשות דבר שהוא שייך רק לי. וזה מה שיוביל אותנו לשמחה עמוקה עמוקה עד לנפש. ליצור דברים חדשים.
לקום רגע אחד מהדמיונות, כי הדמיונות נותנים כובד עצום. איך אני אלך ואיך אני אחזור, ומה אני אעשה,
ומה יהיה?ומה יגידו ומה יעשו?

פגשתי במכללה בנתניה סטודנטית לעריכת דין, שמניתוח כתב ידה אמרתי לה כי איני מבין מה היא עושה בתחום בכלל. מסתבר שאילו הוריה ששילמו והפצירו בה ללמוד דווקא מקצוע זה. טוב שלא נרשמה לריתמיקה צוענית..עושה מה שאחרים רוצים שהיא תהיה....

צריכים לצאת מהנקודה הזו ולעיתים כדי לצאת צריך לראות שחור  בעיניים, ישנו חצוצרן כושי מספר אחד בעולם, יום אחד באמצע הופעה שנתן ביישו אותו והבן אדם הסתגר בביתו במשך 10 שנים.
ב-10 שנים הללו הוא ישב וניגן בחצוצרה, הוא קיבל החלטה שהוא הולך להשקיע בעצמו ולהיות החצוצרן הכי טוב בעולם.
הוא עשה עיצוב פנים! בנפש יש לנו פנים מה אנו צריכים לעשות? לעצב את עצמינו.

ישנו משפט עם מוסר השכל חזק מאוד

אם יש לך 8 שעות לגדוע עץ תשקיע 6 שעות בלהשחיז את הסכין ואז מה שיקרה בשעתיים תוריד יער.

האדריכל הגדול שבנה את מגדליי התאומים אמר: אני בחיים שלי לא האמנתי שבדקה וחצי כל המגדל ייפול, תרחישים רבים עברו לי בראש, מה יקרה אם תקרה רעידת אדמה, מה יקרה אם יהיה פיצוץ,  אבל בצורה כזו מהירה? לא פיללתי.
הבניינים חיים יותר מאיתנו ולנו יש משהו שאין לאף אחד וזו הנפש שלנו בואו נשקיע בה.
נלך ללמוד נעשה מעצמינו משהו מיוחד. כתוב:"גומל נפשו איש חסד" מי שמשקיע בעצמו הוא איש חסד!

לזכור וליישם

בשביל להצליח בחיים חייב להשקיע !
אמנם, לא ביום אחד מגיעים למטרה ? העיקר שאתה נמצא בדרך המלך..
אבל אם תישאר היום כמו אתמול, אזי מחר יהיה כמו היום, וכן מחרתיים, וכך גם שנה הבאה.

זכור! גם צב שיוצא למסע ? יגיע בסוף ליעדו. אבל צבי שנשאר בביתו ? לא יגיע לשום מקום.
צא לדרך!