כוחה של העמדת פנים למשך שתי דקות!

%d7%94%d7%a2%d7%9e%d7%93%d7%aa-%d7%a4%d7%a0%d7%99%d7%9d

כוחה של העמדת פנים למשך שתי דקות!

אחרי הפעולות נמשכות הלבבות

 

ישנם מספר הבדלים בין אנשים שמוגדרים כבעלי עצמה לבין אנשים חסרי עצמה. ההבדלים הבולטים לעין הם הבדלים בהתנהגות. אנשים בעלי כוח ועצמה, בטוחים בעצמם, אופטימיים, תקיפים, יכולים לחשוב באופן מופשט, לוקחים סיכונים, ומרגישים שיזכו בהגרלות הרבה יותר מאנשים חסרי עצמה וכוח.

אמנם היום הוכיחו חוקרים שישנם גם הבדלים שלא נראים לעין. בדיקה גופנית במעבדה מוכיחה כי ישנם הבדלים פיזיולוגיים בין אנשים בעלי כוח לאלו שאינם.

לאדם יש הורמונים בגופו המשפיעים עליו תדיר. "הורמון הוא חומר כימי המופרש על ידי תא, בלוטה או איבר בגוף ושולח הודעות המשפיעות על תפקוד מערכות או איברים שונים באורגניזם" [ויקיפדיה].

כל הורמון משפיע בצורה אחרת. ישנו הורמון הקשור להרגשת כוח ועצמה ושמו טסטוסטרון. וישנו הורמון הקשור למתח ולחץ ושמו קורטיזול. מחקרים מראים שאנשים בעלי עצמה שונים מאנשים חסרי עצמה ברמות של ההורמונים הללו בגוף. רמת הטסטוסטרון גבוהה יחסית אצל אנשים בעלי עוצמה מאנשים החסרים אותה. רמת הורמון המתח, הקורטיזול, גבוהה יחסית אצל אנשים חסרי עצמה מאשר אצל אנשים המלאים בה.

פסיכולוגים החליטו לבדוק, מה תהיה ההשפעה על אנשים, מבחינה פיזיולוגית ? הורמונלית, ומבחינה התנהגותית, אם הם יעמידו פנים בלבד כאנשים בעלי עצמה או אנשים חסרי עצמה.

בתחילת הניסוי לקחו דגימות רוק מפיהם של האנשים שהשתתפו בו, ולאחר מכן הם התבקשו לחקות בלבד, על ידי שפת הגוף שלהם, כפי דעתם, אנשים בעלי עצמה או חסרי עצמה. לאחר מכן לוקחים מהם שוב דגימת רוק.

התוצאות היו מפתיעות:

אנשים שרק נקטו עמדה גופנית של בעלי עצמה היו מוכנים לקחת סיכונים ב-26% יותר מאנשים שהעמידו פני דמויות חסרי עצמה.
הייתה עלייה של 20% ברמת הורמון השליטה אצל אנשים שהעמידו פני חזקים וירידה של 10% אצל אלו שהעמידו פני חלשים.
גם לגבי הורמון המתח היה שינוי משמעותי. אלו שהעמידו פנים שהם חזקים חוו ירידה של 25% בהורמון המתח, ואלו שהעמידו פנים שהם חסרי עצמה חוו עלייה של 15% בהורמון המתח בגופם.

הדבר המפתיע ביותר כאן, הוא, שכל השינויים הללו התרחשו תוך שתי דקות בלבד.

בפעם הבאה שתהיה לנו פגישה חשובה או אולי ראיון עבודה, או כל חוויה מלחיצה אחרת, נדע שיש לנו עצה פשוטה ויעילה להעלות את הרגשת העצמה האישית שלנו ולהפחית את רמת המתח והלחץ בגוף, על ידי העמדת פנים לשתי דקות בלבד של אנשים חזקים ובעלי עצמה. קל היה לחוקרים אם ראו קודם את דברי רבי משה חיים לוצאטו . "כי התנועה החיצונה מעוררת הפנימית, ובודאי שיותר מסורה בידו היא החיצונה מהפנימית. אך אם ישתמש ממה שבידו, יקנה גם מה שאינו בידו בהמשך, כי תולד בו השמחה הפנימית והחפץ והחמדה מכוח מה שהוא מתלהט בתנועתו ברצון"